Ät middag och få munherpes. Typ.

Jag vill jobba på H&M i London. Gaah.


Tur att vi inte valde att fara till Kina (som att det var ett av alternativen). Fick en lägesrapport på jobbet idag. Var en som hade varit dit i jobbsyfte. 
I Kina serveras, i många av fallen, maten mitt på bordet. Man får ett par ätpinnar i trä. Sen får alla hugga in och äta ur samma matserveringsskål. Väldigt hygieniskt. Taskigt för folk med bacillskräck.

De har tydligen också taskig mötesetikett. De kan komma för sent till möten, resa sig mitt i ett möte och ringa ett samtal eller gå och äta lunch utan att meddela nån och lämna mötet om nån blir arg eller upprörd. 

De kan inte säga nej heller. Om jag frågar om Ching kan köra bil så svarar han naturligtvis ja, men sen när det är upp till bevis så är det inte säkert att det går så bra. 

Kul med kulturskillnader.

//
ClintClintCissi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback